Waarom lukt het afvallen niet???

Kennis:
Onze kennis over gezond en verantwoord eten wordt regelmatig overschat. Nog steeds worden wij beïnvloed door reclames, social media en beweringen van verschillende dieet goeroes. Hier zijn vooral financiële belangen de reden. Begrijp mij niet verkeerd, ik verdien mijn boterham ook met het adviseren in een gezonde leefstijl, echter komt hier geen supplement of loze belofte aan te pas. Het is niet ‘onze’ schuld dat wij ons laten misleiden, hier zitten hele slimme marketing trucs achter. Laat je dus goed adviseren en niet meeslepen door de volgende hype.

 

Bewegen:
Op de sportschool kom ik nog steeds heel veel mensen tegen die zich letterlijk in het zweet werken om maar zoveel mogelijk calorieën te verbranden. Verstandig is de 80-20 regel te hanteren. Een slank lichaam is 80% voeding en 20% sporten. Sta er maar eens bij stil hoe lang je moet sporten om 500 calorieën te verbranden. Bovendien is een gezonde spiermassa jouw motor. Een grote BMW verbruikt ook meer benzine dan een  Minicooper.

 

Eetpatroon:
Hoe vaak eet jij iets gedachteloos op. Denk aan de zak chips bij de televisie. Ineens is deze leeg. De gewoonte, koekje bij de koffie. Of je vindt dat je het nu echt verdiend hebt om jezelf te trakteren op iets lekkers? In onze opvoeding wordt al beloond met voeding. Ben je als kind gevallen? Snoepje er op. Heb je een goed rapport? Kom hier, krijg je een snoepje. Heel veel dingen die wij doen of meemaken worden vertaald naar voeding.

 

Doelen:
Stel voor jezelf doelen! Wat wil ik bereiken en ben hierin heel reëel, verwacht geen 10 kilo in een maand. Dit is onmogelijk om op een goede manier te doen. Laat je niet misleiden tot eiwitdiëten (kostbaar en slecht voor je stofwisseling en gezondheid), maar pas je leefstijl aan. Waar wil je over 1 maand staan en wat is het doel over 3 maanden? Wanneer je te veel van jezelf verwacht, is het gedoemd om te mislukken!

 

Omgeving:
Je durft of kunt geen nee zeggen. Doe niet zo ongezellig! Je leeft maar 1 keer! Ja zeg, ik heb dit speciaal voor jou in huis gehaald, omdat ik wist dat je het zo lekker vind! Genoeg redenen om dan maar overstag te gaan en dat stukje taart op te eten, of dat extra glas wijn te drinken. Vroeger ging men bij vriendinnen een kopje kofje drinken, tegenwoordig is dat lunchen met alle toeters en bellen.

 

Slaap:
Een goede nachtrust is van essentieel belang om een slank lichaam te hebben. Ons brein kent geen koude, dorst of honger. Dit doet ons lichaam en wij vertalen alles naar voeding. Heb je het koud? Doe een trui aan…. Heb je dorst? Drink water… Wij vertalen al snel alles naar voeding en dan vaak ook nog de verkeerde voeding bij vermoeidheid. Dus laat het brein goed uitgerust zijn.

 

Motivatie:
Waarom zou ik nu mijn best gaan doen? Ik voel mij toch al te dik! Je kunt het! Met de juiste handvatten is het eenvoudiger dan je denkt. Nog steeds wordt afvallen geassocieerd met honger en afzien. Niks is minder waar! Denk aan de 80-20 regel.  Kijk vooral naar de dingen die WEL lukken en laat een misstapje niet meteen als mislukking zijn. In een goede en gezonde leefstijl past namelijk een keer iets ‘zondigs’. Zonder schuldgevoel!!!!

 

U kunt mij volgen


     instagram-2016      official-facebook-icon-png-4kopie

     LinkedIn-button      pinterest logo  800kopie

Vergoedingen

 

      Sticker Zorgverzekeraar150x150

Aanmelden nieuwsbrief




BGN_Logo_RGBklein

TheNewU is aangesloten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland (BGN).
Zorgverzekeraars vergoeden geheel of gedeeltelijk de consulten en workshops gegeven door TheNewU.